Paznokieć wrastający/wkręcający

Odczuwasz ból palca u stopy podczas chodzenia? Masz ciągłe wrażenie, że coś uwiera cię w palec? Bardzo możliwe, że zmagasz się z wrastającym paznokciem. To bardzo nieprzyjemna dolegliwość, gdyż może skutecznie obniżyć komfort chodzenia. Przeczytaj poniższy artykuł, jeśli zauważysz podobne zmiany u siebie, zadzwoń do nas i umów się na wizytę w naszym gabinecie. Nasi specjaliści leczą wrastające paznokcie na ulicy Gdańskiej 80A w Bydgoszczy.

Powstawanie problemu

Paznokieć wrastający jest kiedy brzegi boczne płytki paznokciowej wchodzą w skórę otaczającą paznokieć (wały okołopaznokciowe), a następnie uszkadzają ją. Powstaje rana i stan zapalny. Najczęstszą przyczyną jest nieprawidłowe skracanie paznokci, noszenie za ciasnego, zbyt wąskiego obuwia, nadwaga, ciąża.

Paznokieć wkręcający

Występuje charakterystyczne zwijanie się w paznokcia w rurkę. Tutaj przyczyną jest nieprawidłowa biomechanika stopy, która prowadzi do zmian kostnych w obrębie paliczków dystalnych. Najczęściej w takim przypadku nie dochodzi do powstania rany, lecz paznokieć ściskający łożysko daje duże dolegliwości bólowe.

Leczenie wrastających/wkręcających paznokci

Chirurgiczne usunięcie płytki paznokciowej (awulsja) z reguły nie przynosi poprawy, ponieważ nie uwzględnia przyczyny powstania zmian, więc nie zapobiega nawrotowi. Podolog dysponuje pełnym wachlarzem zabiegów prowadzących do wyleczenia stanu zapalnego, wyprostowania paznokcia i zapobiegania nawrotom.

Ciężkie przypadki wrastających paznokci mogą wymagać przeprowadzenia plastyki wałów okołopaznokciowych.

Powróć do listy usług

Umów się na wizytę lub konsultację